Zdrowy sen – jak o niego zadbać?

Zdrowy sen, to dobry sen. Czy wiesz, co możesz zrobić, aby spać lepiej? Cierpisz na bezsenność, a środki uspokajające nie są w stanie Ci pomóc? Być może problem leży w zupełnie innym miejscu, niż Ci się wydaje.

Odpowiednia temperatura

Ludzki organizm jest bardzo specyficzny. Z jednej strony jesteśmy odporni na silne zmiany warunków, z drugiej jednak nawet tak trywialna rzecz jak zbyt wysoka temperatura może uniemożliwić normalne zasypianie.

Mówi się, że idealna temperatura do zasypiania to 20 stopni Celsjusza. Dla wielu osób jest to jednak zbyt wysoka wartość, preferując wartości w okolicach 17 stopni. Każdy kij ma jednak dwa końce, tak więc temperatura dla jednych zbyt wysoka, dla drugich może być zbyt niska.

Najważniejsze to odpowiednio poznać swój organizm i dostosować się do wysyłanych przez niego sygnałów.

Wygodny materac

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ceny materacy są aż tak różne? Można zakupić egzemplarz za niespełna 1000 złotych, jak i ponad 10 000 złotych – oczywiście o tych samych wymiarach.

Różnica ta bierze się z różnicy w budowie ów materacy. Osobiście nie polecamy bardzo twardych modeli – ciężko znaleźć na nich wygodną pozycję. Mimo to posiadają one swoje wąskie grono odbiorców.

Według nas najlepszy wybór stanowią materace średnio-twarde. Ich struktura jest optymalna – leżenie nie będzie wywoływać ani bólów kręgosłupa, ani też zapadania się pod siebie.

Podobnie jak wcześniej – jest to kwestia własnych upodobań. Łatwo jednak zauważyć zależność, że droższe materace są po prostu lepsze jakościowo i lepiej się na nich śpi, niż na tańszych odpowiednikach.

Oświetlenie w sypialni

Zadbaj o to, aby sypialnia była w miarę możliwości najciemniejszym pomieszczeniem w Twoim mieszkaniu. Brak światła pozytywnie wpływa na produkcję melatoniny przez ludzki mózg, która odgrywa kluczową rolę w zasypianiu.

Oczywiście pozbądź się również urządzeń, które emitują tak zwane „światło niebieskie” – czyli telewizor czy ekran monitora komputerowego.

Osobiście zalecamy, aby nie korzystać z żadnych urządzeń elektronicznych na około godzinę przed pójściem spać. Znacznie rozsądniej będzie przeczytać książkę lub wybrać się na krótki spacer.

Higiena (nie tylko osobista)

Higiena osobista jest ważna, a odpowiednie dbanie o nią może pozytywnie wpłynąć na jakość snu. Nie zapominaj jednak o tym, że Twoje łóżko również należy regularnie czyścić.

Absolutną podstawą jest pranie pościeli oraz poszewek. Osobiście robimy to około dwa razy w miesiącu, i naszym zdaniem jest to optymalna ilość.

Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się wyprać materac lub wykładzinę znajdującą się pod łóżkiem? Jeśli odpowiedź brzmi „ponad rok temu” lub, bagatela, „nigdy” – to jak najszybciej zmień ten nawyk!

Jeśli nie chcesz spędzać nocy w towarzystwie groźnych dla życia oraz zdrowia drobnoustrojów, staraj się przynajmniej dwa razy w roku wyprać wszystkie materace, dywany oraz wykładziny jakie znajdują się w Twoim domu.

Nie wiesz, jak to zrobić? Koniecznie skorzystaj z usług dobrej firmy piorącej materace. Czyszczenie metodą ekstrakcyjną uchodzi za najskuteczniejszą metodę, gdyż czyści ona nie tylko powierzchnię, ale również wnętrze materaców.

Życzymy udanej nocy!

źródło: Brudout.pl

(Visited 1 times, 1 visits today)
Daniel

Daniel

Daniel jest redaktorem w ogólnopolskim portalu dla przedsiębiorców "One Mln". Portal ma za zadanie dzielić się wiedzą poprzez specjalistyczne artykuły i wypowiedzi ekspertów. Posiada wykształcenie dziennikarskie i ponad trzyletnie doświadczenie w dziennikarstwie biznesowym, a także dwuletnie doświadczenie w zakresie public relations.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do czytania

Close