Prowadzisz swój własny sklep internetowy? Nie jesteś zadowolony ze swoich miesięcznych wyników sprzedaży? Dziś pokażemy Ci, w jaki sposób poszerzyć zasięgi swojego sklepu i zachęcić klientów do robienia zakupów. To prostsze, niż Ci się wydaje. Zapraszamy do lektury!
Sprawdź, czy wszystko działa, jak należy
Ciężko uwierzyć w To, jak wielu przedsiębiorców nie jest nawet świadomych błędów technicznych występujących na ich stronie internetowej. Jeśli Twoja witryna działa bardzo wolno, to może skutecznie odstraszyć od robienia na niej zakupów.
Doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie będzie przeprowadzenie tak zwanego „audytu technicznego”. Możesz znaleźć do tego zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania. Jeśli Twój sklep internetowy nie jest zaawansowany technologicznie, uda Ci się przeprowadzić audyt techniczny za okrągłe 0 złotych korzystając z darmowych narzędzi.
Czy na Twojej stronie są unikalne treści?
Częstą praktyką (zwłaszcza wśród początkujących przedsiębiorców) jest kopiowanie słowo w słowo opisów produktów z innych stron internetowych. Takie działanie może pierwotnie zaoszczędzić Ci naprawdę sporo czasu, jednak w szerszej perspektywie jest to po prostu nieopłacalne.
Zapamiętaj jedną, złotą regułę Google’a – nie akceptujemy plagiatu. Pogódź się z tym, że nie uda Ci się oszukać algorytmów przeglądarki, które są w stanie przeczesać cały internet w parę minut. Twój tekst został skopiowany? Powinieneś natychmiast zastąpić go oryginalną treścią.
Czy posiadasz plan marketingowy?
Najpopularniejszym rozwiązaniem na zwiększenie zainteresowania nowych użytkowników jest prowadzenie bloga. Nie musi on być ściśle związany z tematyką Twojego sklepu, ale warto, aby przynajmniej miejscowo o niego zahaczał.
Możesz także publikować posty na social mediach (Facebook, Instagram, TikTok), korzystać z płatnych kampanii reklamowych a nawet wejść we współpracę z influencerami i organizować rzeczywiste eventy.
Jeśli chodzi o kwestie marketingowe, najlepiej sprawdzi się w tym, niespodzianka: agencja marketingowa. Najciekawsze jest to, że to Ty ustalasz miesięczny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na pozycjonowanie sklepu. Właśnie, słowo klucz: pozycjonowanie.
Pozycjonowanie strony internetowej / sklepu online
Pozycjonowanie strony internetowej (a w Twoim przypadku: sklepu internetowego) to wiele działań, wśród których wymienia się audyt strony własnej i konkurencji, wprowadzenie optymalizacji strony pod kątem SEO i zdobywanie backlinków za pomocą, chociażby, artykułów sponsorowanych.
Są to aspekty, które najczęściej przerastają przeciętnego „śmiertelnika”. Kompleksowe pozycjonowanie stron wymaga olbrzymiej wiedzy i doświadczenia, tak więc najrozsądniej będzie skorzystać z usług agencji interaktywnej.
Czy Twój sklep jest unikalny?
Na sam koniec warto zadać sobie pytanie, w jakim stopniu Twój sklep jest unikalny? Czy istnieje dużo innych witryn, które są Twoją konkurencją? W jaki sposób akurat Twój sklep wyróżnia się na ich tle?
Zadbaj o to, abyś oferował coś, czego nie jest w stanie zagwarantować żaden inny sklep internetowy.
Powodzenia w podnoszeniu wyników sprzedaży!