Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, czy też początkującym freelancerem/hobbystą – warto jest mieć swoją własną stronę internetową. Nie ma z tym żadnej dyskusji. Na tym etapie wiele osób kończy jednak swoją przygodę, co niestety nie jest optymalnym rozwiązaniem. Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową? Jakie wymierne korzyści może przynieść ten zabieg? Wszystkie te kwestie poruszymy w dzisiejszym poradniku. Zapraszamy do lektury!
Lepsza pozycja w Google = lepsze zarobki
Nie oszukujmy się, większość z nas założyła stronę internetową po to, aby więcej zarabiać. Dołożyłeś wszelkich starań, aby Twoja witryna prezentowała się najlepiej, jak to tylko możliwe? To świetnie – jednak co z tego, skoro nikt nigdy nie odwiedzi Twojej strony?
Właśnie z tego powodu warto zacząć pozycjonować strony internetowe – aby pojawiały się one w organicznych wynikach wyszukiwania. Im więcej osób zobaczy Twoją witrynę, tym więcej będziesz miał wejść. Im więcej wejść – tym więcej potencjalnych klientów ujrzy Twoją ofertę.
A ty zaczniesz zarabiać więcej.
Zaufanie wobec klientów „nieinternetowych”
Czy wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google może przełożyć się na wzrost zaufania wśród klientów lokalnych? Jak się okazuje – tak.
Pomyśl o tym sam – od wielu lat budujesz swoją własną, lokalną markę (prowadzisz sklep spożywczy, salon piękności, lub cokolwiek innego). Dbasz o jej wzrost i dobrą renomę. Pewnego dnia postanawiasz stworzyć stronę internetową – i udaje Ci się!
Informujesz o tym swoich lokalnych klientów. Wkrótce postanawiają oni sprawdzić Twoją witrynę, wpisują nazwę Twojego przedsiębiorstwa i… ukazuje się 0 wyników związanych z Twoją branżą.
Sam przyznaj, że raczej nie wywołuje to pozytywnego wrażenia. A nawet wzbudza brak zaufania.
Możesz sprawdzać swoje działania marketingowe
Internet to doskonałe miejsce na przetestowanie nowych strategii marketingowych. Zanim zainwestujesz w rzeczywistą serię ulotek, możesz sprawdzić ich działanie znacznie niższym kosztem na swojej własnej stronie internetowej.
Tylko, no właśnie, potrzebna będzie Ci odpowiednio duża grupa testowa. Bez niej nie będziesz w stanie przeprowadzić żadnych eksperymentów. Pozycjonowanie stron internetowych może być więc nie tylko inwestycją w potencjalne wyższe zarobki, ale też szansą na dogłębniejsze badanie rynku klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych – podsumowanie
Teraz wiesz już, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest czymś, z czego warto skorzystać. Pamiętaj, że każda inwestycja w swoją witrynę może w przyszłości zwrócić się ze sporą nawiązką. Nie warto więc korzystać tutaj z półśrodków.
Pozycjonowanie stron to jednak dość skomplikowany proces, dlatego znacznie rozsądniej od działania w pojedynkę jest skorzystanie z usług profesjonalnych agencji marketingowych.
Dzięki nim będziesz obsłużony kompleksowo – zarówno pod kątem działań SEO, jak i SEM.
Nie zapominaj, że strona internetowa jest Twoją własną, firmową wizytówką. Zadbaj więc o nią tak bardzo, jak to tylko możliwe. Powodzenia!