Od czego zacząć tworzenie prezentacji multimedialnej?

Chociaż projektowanie prezentacji multimedialnej wydaje się lekkim i przyjemnym zajęciem, może nastręczyć sporo trudności, zwłaszcza osobom, które nie mają doświadczenia bądź czasu na zgłębianie tajników wykorzystywanego programu. Od czego więc zacząć tworzenie pokazu slajdów? Jakie działania podjąć w pierwszej kolejności, aby osiągnąć zakładane efekty?

Tworzenie prezentacji multimedialnej – od czego zacząć?

 

Większość osób rozpoczyna tworzenie prezentacji multimedialnej od otwarcia programu PowerPoint, wyboru szablonu i wykonania slajdu tytułowego. Następnie zaczyna projektować kolejne slajdy – wkleja tekst i dobiera zdjęcia. Taka procedura nie zawsze jednak się sprawdza. Nie uwzględnia bowiem dwóch kluczowych elementów, które wpływają na sukces prezentacji multimedialnej – celów i grupy odbiorców. Od czego więc zacząć tworzenie pokazu slajdów?

  1. Ustalenie celów prezentacji multimedialnej. Zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki prezentacji multimedialnej. Jakie efekty Cię interesują? Czy ma ona pełnić jedynie funkcję informacyjną? Czy może nakłaniać odbiorców do działania? Wypisz wszystkie cele na kartce i zastanów się, jak zaprojektować pokaz slajdów, aby w jak największym stopniu im odpowiadał.

Dzięki ustaleniu celów prezentacji multimedialnej unikniesz:

  • odchodzenia od tematu,
  • nadmiernej koncentracji na szczegółach,
  • niewłaściwego doboru szaty graficznej względem efektów, jakie ma wywoływać pokaz slajdów,
  • posługiwania się argumentami, które nie przybliżają Cię do realizacji celów.

Błędy te negatywnie wpływają na odbiór prezentacji multimedialnej. Sprawiają, że wystąpienie niepotrzebnie wydłuża się, przez co nudzi publiczność i nie przynosi zakładanych rezultatów. Ustalając cele, można je wyeliminować, a także oszczędzić sporo czasu poświęconego na tworzenie niepotrzebnych slajdów.

  1. Określenie grupy odbiorców. Bez ustalenia, kim są odbiorcy prezentacji multimedialnej, nie ma mowy o dostosowaniu przekazu oraz szaty graficznej do ich oczekiwań i upodobań. Obniża to skuteczność pokaz slajdów i sprawia, że określone cele mogą nie zostać zrealizowane. Inaczej więc powinna wyglądać prezentacja multimedialna, którą masz zamiar przedstawić kolegom z pracy, a inaczej – projekt wymagający aprobaty zarządu.

Co ważne, nawet najlepiej zaprojektowany i wykonany pokaz slajdów nie zachwyci wszystkich. Dokładne określenie grupy odbiorców ułatwi Ci dotarcie do tych osób, do których chcesz dotrzeć. Dzięki temu prezentacja multimedialna zrealizuje cele, a Ty unikniesz tworzenia jej ze swojego punktu widzenia, który najczęściej nie jest zbieżny z punktem widzenia odbiorców.

  1. Stworzenie ramowego planu prezentacji multimedialnej. To kolejny pomijany, acz ważny krok. Pozwala bowiem uniknąć odchodzenia od tematu wystąpienia i nadmiernej koncentracji na szczegółach. Dlatego jeszcze przed uruchomieniem programu warto stworzyć ramowy plan prezentacji multimedialnej. Należy w nim zawrzeć najważniejsze informacje/argumenty, uporządkowane w logiczny sposób. Warto też wstępnie określić liczbę slajdów, tak aby w trakcie projektowania nie dodać ich zbyt wiele.

Tworzenie prezentacji multimedialnej to wymagające zadanie. Sam pomysł nie wystarczy, by zaprojektować pokaz slajdów, który zachwyci odbiorców i nakłoni ich do działania. Dlatego w pierwszej kolejności należy zastanowić się nad celami prezentacji i określić grupę odbiorców, a następnie stworzyć jej ramowy plan. Dopiero potem można przystąpić do projektowania pokazu w programie PowerPoint.

Na tym etapie liczą się umiejętności techniczne i poczucie estetyki. Jeśli obawiasz się, że któregoś z tych elementów Ci brakuje, zawsze możesz powierzyć stworzenie prezentacji multimedialnej specjalistom. Profesjonalna firma zadba o to, aby pokaz slajdów atrakcyjnie wyglądał i odpowiadał najnowszym standardom w projektowaniu graficznym. Dzięki temu zostanie doceniony przez odbiorców i będzie realizował zakładane cele.

(Visited 7 times, 1 visits today)
Daniel

Daniel

Daniel jest redaktorem w ogólnopolskim portalu dla przedsiębiorców "One Mln". Portal ma za zadanie dzielić się wiedzą poprzez specjalistyczne artykuły i wypowiedzi ekspertów. Posiada wykształcenie dziennikarskie i ponad trzyletnie doświadczenie w dziennikarstwie biznesowym, a także dwuletnie doświadczenie w zakresie public relations.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do czytania

Close