Jak wybrać dobry serwis kompresorów

Sprężarki powietrza dla długiej i bezawaryjnej pracy wymagają okresowych przeglądów i regularnego serwisowania. Poświęćmy więc czas, aby wybrać najlepszą usługę serwisu sprężarki powietrza. Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej firmy? Doradzamy, jak wybrać dobry serwis sprężarek powietrza.

Cechy dobrego serwisu kompresorów

Sprężarka powietrza i specyfika jej pracy sprawiają, że wysoka jakość obsługi serwisowej jest szczególnie ważna. Dotyczy to nie tylko wsparcia serwisowego, ale również czasu realizacji. Sprężarki przemysłowe z reguły pracują w dużych fabrykach i co minutę zarabiają na siebie pieniądze. Każda awaria sprężarki powietrza może spowodować wyłączenie znacznej części lub nawet całej linii produkcyjnej, a każdy przestój może być źródłem dużych strat. Dlatego tak ważna jest szybkość działania. W efekcie właściciele sprężarek powietrza muszą zwracać uwagę na fachowe i sprawne naprawy, a także okres i czas oczekiwania na serwis od momentu zgłoszenia problemu. Dlatego dobry serwis sprężarek powietrza musi dysponować zespołem, który składa się z wykwalifikowanego i doświadczonego personelu oraz zapewniać szybką naprawę i ekspresowo reagować na wymagania klienta. Na rynku funkcjonują firmy, które zapewniają profesjonalny serwis sprężarek powietrza w czasie do 24 godzin od zgłoszenia, bez względu na dzień tygodnia czy okres świąteczny. 

Jakie czynności obejmuje serwis kompresorów?

Konserwacja sprężarki to bardzo ustrukturyzowany proces. Oznacza to, że pewne czynności należy wykonać w określonej kolejności. Na początkowym etapie serwisant powinien sprawdzić ogólną pracę sprężarki powietrza. Ten krok ma na celu wykrycie nieprawidłowości w działaniu urządzenia, które nie zawsze są tak oczywiste. Technik serwisu powinien uważnie monitorować parametry pracy kompresora, ponieważ dzięki prawidłowej interpretacji instrukcji urządzenia będzie mógł podjąć odpowiednie dalsze działania. Sytuacja nieco się komplikuje, gdy kompresor nie włącza się. W tym wypadku należy rozpocząć serwis sprężarki powietrza od wymiany uszkodzonych podzespołów. Warto zaznaczyć, że czasami kompresor musi być uruchamiany przy jednoczesnym udziale elektryka i automatyka. 

Kolejnym krokiem w konserwacji sprężarki jest diagnostyka systemu. W tym momencie technik serwisu identyfikuje problem i błąd, który wymaga naprawy. Ten krok jest możliwy dzięki dużej wiedzy i doświadczeniu serwisanta. Skuteczna i szybka naprawa usterki wymaga dostępu do podstawowych materiałów eksploatacyjnych, w które powinni być wyposażeniu pracownicy serwisu. Eliminuje to konieczność oczekiwania na przybycie zakupionych części, co znacznie skraca ogólny czas serwisowania sprężarki powietrza

Ostatnim krokiem jest naprawienie wcześniej zdiagnozowanych problemów. Obejmuje to również wymianę poszczególnych elementów sprężarki powietrza. Najczęstszymi elementami kompresora wymagającymi wymiany są zawory, styki silnika, uszczelki, filtry i łożyska.

Jak wybrać dobry serwis kompresorów?

Znając cechy dobrego serwisu kompresorów i operacje, jakie wykonuje serwisant, wybór serwisu kompresora będzie nieco łatwiejszy. Jednym z najbardziej polecanych rozwiązań jest serwisowanie kompresora bezpośrednio u dystrybutora lub producenta. To właśnie w tych punktach mamy pewność, że serwisant jest dobrze zorientowany w każdym, nawet najmniejszym aspekcie działania i funkcjonowania sprężarki powietrza oraz jej ewentualnych awarii. Ponadto taki serwis na miejscu oferuje szeroką gamę części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. Jednak ta opcja nie zawsze jest dostępna. Bywa, że z różnych powodów serwisant producenta może być niedostępny. W takiej sytuacji należy szukać innych rozwiązań. Po znalezieniu usługi należy zadzwonić do firmy i zapytać, czy świadczy ona usługi dla konkretnych urządzeń, z których korzystamy. Dobrym krokiem jest również poproszenie o recenzję w Internecie, tj. zapytaj obecnych klientów, czy są zadowoleni z usługi konserwacji sprężarki powietrza. Warto również nawiązać długoterminową współpracę z centrum serwisowym. Taki krok znacznie skraca czas oczekiwania na usługę, a często również obniża koszt usługi.

(Visited 3 times, 1 visits today)
Daniel

Daniel

Daniel jest redaktorem w ogólnopolskim portalu dla przedsiębiorców "One Mln". Portal ma za zadanie dzielić się wiedzą poprzez specjalistyczne artykuły i wypowiedzi ekspertów. Posiada wykształcenie dziennikarskie i ponad trzyletnie doświadczenie w dziennikarstwie biznesowym, a także dwuletnie doświadczenie w zakresie public relations.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do czytania

Close