Jak umożliwić klientowi poznanie i przetestowanie produktu?

Współczesny rynek jest mocno konkurencyjny, niezależnie od branży, w jakiej działa firma. Obecnie dobra, atrakcyjna i zachęcająca reklama to nie wszystko. Klienci coraz bardziej nastawieni są na testowanie, doświadczanie i samodzielne próbowanie produktów przed ich zakupem. Taki charakter wyborów konsumenckich sprawia, że coraz większego znaczenia nabierają ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową. Przedstawiamy, czym są tego rodzaju ekspozytory i jak pozwalają zwiększyć sprzedaż.

Znaczenie ekspozytorów z funkcją ekspozycyjno-testową

Liczba towarów i produktów dostępnych na sklepowych półkach jest tak duża, że nie zawsze jakość czy cena mają decydujący wpływ przy dokonywaniu przez klientów wyborów zakupowych. Liczne badania konsumenckie dowodzą, że ogromną rolę odgrywa przyzwyczajenie, miejsce i sposób ekspozycji towarów, a także możliwość samodzielnego przetestowania lub spróbowania wyrobu. Okazuje się, że znacznie częściej wybierane są te towary, które zostały wcześniej zaprezentowane w ramach degustacji lub z możliwością przetestowania. Jednocześnie klienci dużo rozważniej podchodzą do zakupów, starają się, aby każdy był trafiony, a rzadziej decydują się na zakup pełnowartościowego towaru tylko “na próbę”. Wszystko to przełożyło się na sposób, w jaki prezentowana jest ekspozycja czy przeprowadzane są akcje reklamowo-marketingowe w sklepach czy punktach handlowych. Doskonałą odpowiedzią na upodobania klientów oraz potrzeby producentów są ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową.

Charakterystyka ekspozytorów z funkcją ekspozycyjno-testową

Ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową są doskonałym rozwiązaniem do stosowania w sklepach i punktach handlowych, gdyż dają producentowi możliwość atrakcyjnego zaprezentowania swoich produktów, a klientowi pozwalają przetestować je jeszcze przed zakupem. Takie połączenie jest zdecydowanie skuteczniejszą metodą zwiększania sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów. 

Cechą charakterystyczną ekspozytorów z funkcją ekspozycyjno-testową jest atrakcyjny design i wygląd ekspozytora, jak również łatwy dostęp i nieskomplikowana obsługa modułu testowego. W materiałach reklamowych tego typu dużą rolę odgrywają elementy umożliwiające klientowi testowanie i degustowanie produktu. To z kolei sprawia, że ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową muszą być ściśle dostosowane do parametrów prezentowanego produktu. Warto także uwzględnić charakter i przebieg testowania. Z pewnością, w przypadku ekspozytorów testowych z kosmetykami, klientki docenią dołączone lustro. Gdy ekspozytor ma posłużyć do testowania elektroniki to nie może się obejść bez prezentacji działania urządzenia. 

Nowoczesne rozwiązania w zakresie tworzenia i dostarczania ekspozytorów oferują szeroki wachlarz różnych rozwiązań. Dzięki temu klienci mogą spojrzeć w nowy, świeży sposób na produkty, które znają od lat.

Jakie cechy powinny mieć ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową

Ekspozytory towarów to doskonałe narzędzie, które nie tylko prezentuje asortyment, ale sprawdza się również w reklamie i sprzedaży produktów. Warto stawiać na niepowtarzalny i efektowny design, który zwróci i przykuje uwagę klienta. Choć ekspozytory kojarzą się bezpośrednio z przestrzenią handlową to jednak dobrze zaprojektowany stand sprawdzi się nie tylko w branży handlowej, ale również w sektorze horeca. 

Ekspozytory z funkcją ekspozycyjno-testową produkowane są z różnorodnych materiałów, takich jak karton, tworzywa sztuczne, drewno, materiały drewnopochodne czy metal. Nierzadko najlepsze efekty daje połączenie różnych surowców w jednym projekcie. Świetny rezultat daje uzupełnienie ekspozytora o oświetlenie lub inne elementy multimedialne. Ponadto ekspozytory reklamowe mogą przyjmować formę standów naladowych, napółkowych lub wolnostojących. 

Właściwie zaprojektowany i wykonany ekspozytor z funkcją ekspozycyjno-testową pozwala nie tylko przyciągnąć uwagę, ale również wzbudzić zainteresowanie i wzmocnić świadomość marki oraz jej produktów u potencjalnych klientów. Korzyści płynące dla marki z zastosowania ekspozytorów z funkcją ekspozycyjno-testową są bardzo duże i warto zdecydować się na takie rozwiązanie marketingowe dla swoich produktów.

(Visited 33 times, 1 visits today)
Daniel

Daniel

Daniel jest redaktorem w ogólnopolskim portalu dla przedsiębiorców "One Mln". Portal ma za zadanie dzielić się wiedzą poprzez specjalistyczne artykuły i wypowiedzi ekspertów. Posiada wykształcenie dziennikarskie i ponad trzyletnie doświadczenie w dziennikarstwie biznesowym, a także dwuletnie doświadczenie w zakresie public relations.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do czytania

Close