Jak odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim?

Objęcie po raz pierwszy stanowiska kierowniczego wiąże się z dużymi emocjami. Z jednej strony jest to niewątpliwie ekscytujące, ale jednocześnie w głowie może pojawić się pytanie – czy poradzę sobie na nowym stanowisku? Nowa praca to nowe wyzwania, jednak dobre przygotowanie pozwoli Ci poczuć się dużo pewniej. Jak odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim?

Pierwsze stanowisko menedżerskie – jak się przygotować?

W nowej pracy niezwykle ważny jest dobry start, a dobre przygotowanie jest kluczem do sukcesu.

Jak przygotować się do nowej roli?

  • Zdobywaj wiedzę. Jeśli to pierwsza praca jako menedżer, musisz zachować otwarty umysł. Kursy, szkolenia i dobra literatura pozwolą Ci poczuć się pewniej i lepiej zrozumieć swoją rolę.
  • Czerp z doświadczenia innych. Podczas szykowania się do nowej roli istotne są rozmowy z bardziej doświadczonymi koleżankami i kolegami. To oni mogą dać Ci najważniejsze wskazówki jak odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim, a z pewnością dodadzą Ci otuchy – w końcu każdy kiedyś był na początku tej drogi.
  • Rozmawiaj z pracownikami. Twoją rolą jest zarządzanie ludźmi, musisz więc dobrze ich poznać oraz zrozumieć ich bolączki i potrzeby. Zadowolony pracownik, to skuteczny pracownik, a wiedza na temat tego, co można poprawić w miejscu pracy może okazać się bezcenna.

Współczesny menedżer – jaki powinien być?

Obecnie największym wyzwaniem dla menedżerów jest dynamicznie zmieniające się środowisko. Zależy to oczywiście od branży, ale nowe wyzwania i zmieniające się warunki są często chlebem powszednim menedżerów. Na rynek pracy wchodzi też tak zwane pokolenie Z, które ma inne oczekiwania niż poprzednicy. Menedżer musi zatem wykazać się nie tylko wiedzą w swojej dziedzinie, ale także umiejętnościami miękkimi.

Żeby wiedzieć, jak odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim, warto najpierw zastanowić się, jakimi cechami musi wyróżniać się dobry menedżer, czyli nad czym powinien pracować, żeby każdego dnia lepiej radzić sobie z wyzwaniami.

Cechy dobrego menedżera

Jakimi cechami musi wyróżniać się menedżer?

  • Elastyczność. W zmieniających się wciąż warunkach nie sposób poradzić sobie bez tej kluczowej cechy. Zmiany i umiejętność dostosowania się do nich są niezbędne w każdym biznesie. Kreatywne i elastyczne podejście do zmieniającej się sytuacji na rynku to klucz do sukcesu.
  • Asertywność. Umiejętność jasnego przedstawiania swojego zdania z zachowaniem szacunku do innych szybko zjednuje pracowników. Zdolność do stanowczego, a zarazem uprzejmego stawianie wymagań to jedna z cech, która pomaga odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim.
  • Efektywność. Nie można być dobrym menedżerem bez umiejętności efektywnego działania. Dotyczy to różnych sfer. Osoba na tym stanowisku powinna chcieć i umieć szybko się uczyć, a także dobrze wiedzieć, skąd czerpać wiedzę i do kogo się po nią zwrócić.

Jeśli zastanawiasz się, jak odnaleźć się na pierwszym stanowisku menedżerskim, rozważ kurs First Time Manager Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Dzięki niemu zyskasz solidną bazę wiedzy o tym, w jaki sposób rozwijać pożądane umiejętności, jak zjednać sobie pracowników, zyskując jednocześnie ich szacunek oraz jak efektywnie kierować grupą ludzi, żeby móc razem dążyć do sukcesu.

(Visited 8 times, 1 visits today)
Daniel

Daniel

Daniel jest redaktorem w ogólnopolskim portalu dla przedsiębiorców "One Mln". Portal ma za zadanie dzielić się wiedzą poprzez specjalistyczne artykuły i wypowiedzi ekspertów. Posiada wykształcenie dziennikarskie i ponad trzyletnie doświadczenie w dziennikarstwie biznesowym, a także dwuletnie doświadczenie w zakresie public relations.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Więcej do czytania

Close